Így nem dőlt össze a Rákóczi híd - videó
20 évet kellett várni arra, hogy végre átmenjen a villamos a Lágymányosi, illetve ma már Rákóczi hídon. Ma először történt ilyen.
20 évet kellett várni arra, hogy végre átmenjen a villamos a Lágymányosi, illetve ma már Rákóczi hídon. Ma először történt ilyen.
Terheléses vizsgálatot végeznek hétvégén a Rákóczi hídon kialakított villamospályán, magán az átkelőn és az új megállók feletti részeken. Emiatt szombat hajnali fél 4-től vasárnap este nyolc óráig teljes hosszában lezárják a hidat.
Autóval ütközött az 1-es villamos a Honvédkórháznál kedden reggel. Pótlóbuszokat állítottak be a Lehel út és az Árpád híd között egy időre, de fél 8 előtt már újra jártak a villamosok.
A Budapesti Közlekedési Központ szerint az egyik februári hétvégén teljesen lezárják majd a Rákóczi hidat, akkor végzik majd el az átkelő próbaterhelését az 1-es villamos új pályaszakaszának kiépítése után. A BKK-nál állítják: nem tudnak olyan kockázatról, amely meghiúsítaná a villamosközlekedést a hídon.
A Budapesti Közlekedési Központ szerint egyelőre nem tudni, hogy a tavasszal pontosan mikor indulhat meg a forgalom az 1-es villamos új szakaszán. A Rákóczi híd és Fehérvári úti ideiglenes végállomás között szinte készen van a pálya, de bizonyos vizsgálatokat még el kell végezniük a szakembereknek.
Várhatóan január végétől már a meghosszabbított vonalon, a Fehérvári útig közlekedik az 1-es villamos Budapesten – közölte kedden a Budapesti Közlekedési Központ.
A BKK szerint autó helyett a 3-as metróval érdemes elmenni péntek este a Groupama Arénához, ahol este magyar és a finn válogatott mérkőzik meg egymással. A meccs után sűrűbben jár majd a metró, az 1-es villamospótló busz és a 103-as busz.
Úgy tűnik, még mindig nem tökéletesek az 1-es villamos elsőként felújított szakaszán felszerelt totemoszlopok. Ezeken vannak a megállóhelyi táblák és a járművezetők tájékozódását segítő tükrök. Utóbbiakra van most panasz, a hidegben bepárásodnak ugyanis. A régi tükrökben volt fűtőszál, az újak közül alig párban van. A BKK szerint áram viszont van, így a fűtőszálak utólag is beépíthetőek.
A BKV már szólt a Főkert Zrt.-nek, hogy hozza rendbe az 1-es villamos megrongálódott gyepszőnyegét.
Felszántották a budapesti 1-es villamos füves pályáját Óbudán, a Szőlő utca és a Vörösvári út kereszteződésénél. Valószínűleg teherautóval hajtottak a gyepszőnyegre, amely egyébként is fel volt puhulva a sok esőtől – derül ki a helyszínen készített fotókról. A korábbi betonrengeteg helyére épített zöld pálya feldobta a panelházas környék hangulatát, ezért is kellene vigyázni rá.
Hivatalosan alig egy hónapja adták át a felújított villamospályát a harmadik kerületi Vörösvári úton, de megint felzúgtak ott a légkalapácsok. A BKK szerint most távhővezetéket újítanak fel – derül ki az Index cikkéből.
Az 1-es és a 3-as villamos pályájának felújításával kapcsolatban két fontos változás is lesz a közlekedésben, mindkettő Zuglóban.
Már készítik a terveket a budapesti 1-es villamos vonalának újabb meghosszabbításához a XI. kerületben. A Rákóczi hídtól a Fehérvári útig tartó új szakaszt most építik, és ha lesz rá pénz, folytatják, egészen a Kelenföldi vasútállomásig. Ezen a részen a kereszteződések, megállók kivételével végig füves pályát építenének. Az ígéretek szerint nemcsak a pályát alakítanák ki, hanem a járdákat, zöldfelületeket is felújítanák, az út közepéről kivágott fasort pedig pótolnák. A terveket fórumon mutatták be a környék lakóinak.
Ha sok az eső, csak akkor zúdul víz az Árpád hídról a Szentlélek téri HÉV-megállóba, de megvizsgálják, hogyan lehetne másképpen megoldani ott a vízelvezetést – ígéri a BKK. Az Index kedden tett közzé fotót arról, hogy egyenesen a HÉV-megállóba ömlött az esővíz fentről, az 1-es villamos nemrég felújított pályájáról. Az utasoknak nemcsak ott lehettek nedves élményeik.